Monday, January 20, 2020

Bila Tandanya Rezeki Suami Tiba-Tiba Mengalir Deras! Inilah 10 Ciri-ciri Istri Pembawa Rezeki Suami

Loading...
Loading...
1. Isteri yang pandai  bersyukur
isteri yang bersyukur atas semua kurnia allah pada hakikatnya dia lagi mengundang ekstra nikmat buat suaminya. Tercantum rezeki. Mempunyai suami, bersyukur. Jadi bunda, bersyukur. Kanak – kanak boleh mengaji, bersyukur. Suami memberikan nafkah, bersyukur. Suami menunjukkan hadiah, bersyukur. Suami mencintai setulus hati, bersyukur. Suami memberikan kenikmatan bagaikan suami isteri, bersyukur.


“& ingatlah kala tuhanmu memaklumkan: apabila engkau  bersyukur, tentu kami hendak menaikkan (nikmat) kepadamu dan jua bila kalian mengingkari (nikmatku) sampai sebetulnya adzabku amat pedih” (qs. Ibrahim: 7).
2. Isteri yang tawakal pada allah
di saat seseorang bertawakkal kepada allah, allah hendak memadai rezekinya.
“& barangsiapa yg bertawakkal kepada allah nescaya allah hendak mencukupkan (keperluan) nya. ” (qs. Ath thalaq: 3).
Apabila seseorang isteri bertawakkal pada allah, sedangkan ia nir bekerja, menurut mana beliau dicukupkan rezekinya. Allah hendak mencukupkannya dari jalur lain, nir semestinya allah memberikan rezeki secara terus pada oleh isteri. Boleh jadi allah hendak memberikan rezeki yang banyak pada suaminya, kemudian suami tersebut membagikan nafkah yg cukup kepada pribadinya.
Tiga. Isteri yang baik agamanya
rasulullah menarangkan jika wanita dinikahi karna 4 kasus. Kerana hartanya, kecantikannya, keturunannya & pula agamanya.
“pilihlah kerana agamanya, nescaya kalian beruntung” (hr. Angkatan laut (AL) bukhari & jua muslim).
Beruntung itu beruntung di global & pula pada akhirat. Beruntung pada dunia, keliru satu aspeknya adalah dimudahkan memperoleh rezeki yg halal.
Cuba kita perhatikan, insya allah nir terdapat satu pula keluarga yang seluruh anggotanya taat kepada allah sesudah itu mereka meninggal kelaparan. Lalu gimana dengan seseorang suami yg poly bermaksiat kepada allah tetapi rezekinya bisa menggunakan mudah? Boleh jadi allah bakal menunjukkan rezeki pada isteri & juga anak – anaknya lewat pribadinya. Jadi berkat taqwa isterinya & pula balita ataupun anak kecilnya yang belum berdosa, allah selesainya itu memudahkan rezekinya. Suami semacam itu sesungguhnya berhutang pada isterinya.
4. Isteri yg poly beristighfar
di antara keutamaan istighfar adalah mendatangkan rezeki. Tentang itu boleh dilihat dalam tulisan nuh ayat 10 hingga 12. Kalau menggunakan perbanyak istighfar, allah hendak mengirimkan hujan & pula perbanyak harta.
“maka saya katakan kepada mereka, ‘mohonlah ampun pada tuhanmu’, sesunguhnya beliau merupakan maha pengampun, nescaya dia hendak mengirimkan hujan kepadamu dengan rimbun, perbanyak harta dan jua anak – anakmu, mengadakan untukmu kebun – kebun & pula mengadakan (pula pada dalamnya) sungai – sungai untukmu” (qs. Nuh : 10 – 12).
Lima. Istri yg gemar silaturahim
istri yg getol menyambung silaturahim, baik kepada orang tuanya, mertuanya, sanak saudaranya, & juga saudari – saudari seaqidah, pada hakikatnya dia lagi menolong suaminya memperlancar rezeki. Karena keutamaan silaturahim adalah dilapangkan rezekinya dan jua dipanjangkan usianya.
“siapa yang suka  dilapangkan rezekinya dan pula dipanjangkan usianya hendaklah dia menyambung silaturrahmi. ” (hr. Angkatan laut (AL) bukhari & juga muslim).
6. Isteri yg suka  bersedekah
istri yang senang bersedekah, ia juga dalam hakikatnya lagi melipatgandakan rezeki suaminya. Karena keliru satu keutamaan sedekah sebagaimana disebutkan dalam tulisan angkatan laut (AL) baqarah, hendak dilipat gandakan allah sampai 700 kali ganda.
Jika isteri diberi nafkah oleh suaminya, lalu sebagiannya dia gunakan buat sedekah, mampu jadi tidak eksklusif dibalas melaluinya. Tetapi boleh jadi dibalas lewat suaminya. Jadilah pekerjaan suaminya mampu dengan gampang, rezekinya berlimpah.
“perumpamaan orang – orang yg menafkahkan hartanya pada jalur allah seragam dengan sebutir benih yang mempertinggi 7 tangkai, dalam masing – masing tangkai terdapat seratus biji. Allah melipatgandakan (ganjaran) untuk siapa aja yg beliau kehendaki. Dan pula allah mahaluas lagi maha mengenali. ” (qs. Angkatan bahari (AL) baqarah: 261).
7. Isteri yg bertaqwa
orang yang bertaqwa hendak memperoleh jaminan rezeki menurut allah subhanahu wa ta’ala. Terlebih lagi  beliau hendak memperoleh rezeki dari arah yang tidak disangka – sangka. Sebagaimana firman allah pada goresan pena ath talaq ayat dua & jua tiga.
“barangsiapa bertaqwa kepada allah, tentu ia hendak mengadakan jalur keluar menurutnya & juga memberinya rezeki berdasarkan arah yg nir disangka – sangka” (qs. At thalaq: 2 – tiga).
8. Istri yg senantiasa mendoakan suaminya
jika seorang mau memperoleh suatu, beliau butuh mengenali siapakah yang memilikinya. Beliau nir boleh memperoleh suatu tersebut melainkan berdasarkan pemiliknya.
Begitulah rezeki. Rezeki sesungguhnya merupakan pemberian  dari allah azza wa jalla. Dialah yg maha pemberi rezeki. Sampai jangan cuma mengharapkan usaha sekedar namun perbanyaklah berdoa meminta kepadanya. Doakan suami agar tetap memperoleh limpahan rezeki dari allah, & juga yakinlah apabila isteri berdoa kepada allah untuk suaminya tentu allah hendak mengabulkannya.
“dan tuhanmu berfirman: berdoalah kepadaku nescaya saya kabulkan” (qs. Ghafir: 60).
9. Istri yang gemar solat dhuha
shalat dhuha mendeskripsikan shalat sunnah yg luar biasa keutamaannya. Shalat dhuha dua raka’at setara menggunakan 360 sedekah buat mengambil alih hutang sedekah pada tiap sendi tubuh kita. Solat dhuha 4 rakaat, allah hendak menjamin rezekinya sejauh hari.
“pada pada badan insan ada 360 sendi, yang seluruhnya harus dikeluarkan sedekahnya. ” mereka (para sahabat) bertanya, “siapakah yg sanggup melaksanakan itu wahai nabiyullah? ” beliau menanggapi, “engkau  mensterilkan dahak yg terdapat pada pada masjid merupakan sedekah, kamu menghilangkan suatu yang mengusik dari jalur merupakan sampai bila engkau  nir menciptakannya (sedekah sebesar itu) , hingga 2 raka’at dhuha sudah mencukupimu. ” (hr. Abu dawud)
allah ‘azza wa jalla berfirman, “wahai anak adam, janganlah engkau  luput dari 4 rakaat pada dini harimu, tentu saya cukupkan untukmu pada sejauh hari itu. ” (hr. Ahmad).
10. Istri yang taat & jua melayani suaminyasalah satu kewajiban isteri kepada suami adalah mentaatinya. Sejauh perintah suami ia taatinya.
Apa hubungannya dengan rezeki? Kala seorang istri taat kepada suaminya, hingga hati suaminya pula tenang dan pula damai. Kala hatinya hening, dia boleh berfikir lebih baik & juga kreativiti dalam pemikiran pula muncul. Antusias kerjanya pula menggebu. Ibadah pula lebih hening, rezeki mengalir mampu menggunakan mudah.
Loading...
Bila Tandanya Rezeki Suami Tiba-Tiba Mengalir Deras! Inilah 10 Ciri-ciri Istri Pembawa Rezeki Suami
4/ 5
Oleh